Generatiekwesties
Ryanne en ik waren eind twintig, begin dertig toen we in Doesburg met Ryan’s Bathrooms begonnen. Twee uitermate gemotiveerde mensen met een redelijk gekaderde landelijk, klassieke, tikkie Engelse smaak. Niet denkend in producten maar in sfeer. Minder gevoelig voor trends. Woonbladen als VT-wonen, Ariadne en Residence waren voor velen leidend voor de inrichting van hun woning zo niet voor ons. Eigenlijk zijn we vanaf het begin van ons bestaan wars van trends. Een gezellige functionele en bovenal tijdloze aankleding verdient zichzelf altijd terug is onze stelregel.
Het pand zelf bepaald de inrichting.
Natuurlijk speel jij en je partner een belangrijke en grote rol bij de inrichting van jullie woning. En natuurlijk is degene die betaald bepalend…maar het huis zelf vraagt ook om iets. Een typische, blok van twee, 1930 erkerwoning vraagt een andere entree-vloer als een landhuis uit 1900 ongeacht z’n bewoners. Dat zijn boude uitspraken, dat klopt. Wees gerust, onze klant bepaalt absoluut nog steeds zelf waar zij mee naar huis gaan maar het is wel een soort van verfrissende stelregel.
Toch het poldermodel-compromis?
Want wees eerlijk; heb jij dezelfde smaak als jouw partner? Zijn jullie samen in staat een van de twee te laten ‘winnen ‘ in de uiteindelijke keuze of ligt het poldermodel-compromis op de loer? Hoe gevoelig ben jij voor de waan van de dag? Sinds jullie deze woning op het oog hebben en weten dat er weer verbouwd gaat worden, worden er meer woontijdschriften gekocht dan ooit, toch! En bijna al die tijdschriften worden gevuld met trends en met design want daarop worden advertenties verkocht, is het niet? Dus krijgen jullie uiteindelijk toch een tsunami van trends en emoties over je heen aangevuld met TV en abri-reclame. Jullie zijn in deze periode immers een soort van spons voor dit soort boodschappen.
Hoe prettig is het dan niet dat jullie een kop koffie kunnen komen drinken (WELKOM!!) en dat wij kort heel even kijken naar jullie aanwinst, het door jullie gekochte pand. Gewoon eens kijken naar jullie nieuwe woning alsof jullie er niet zijn. Redelijk objectief bepalen welke mix van materialen eigenlijk het best bij deze woning behoren. Waar het pand om vraagt dus.
Na een jaar of vier, zo rond 2000 was het woordje "bathrooms" al achterhaald. We deden toen al veel meer dan badkamers alleen. Nu, z’n 22 jaar verder worden we geconfronteerd met klanten in de leeftijd van eind twintig, begin dertig en geloof me, dat is heerlijk. Veel meer als destijds staat inrichting voor hen in dienst van de bouwstijl van het huis. Wordt er juist gezocht naar materialen die passen bij de woning zodat ze ook passen bij hun gezamenlijke persoonlijke smaakbeleving, Prachtig.
Baat het niet dan schaad het al zeker niet is onze overtuiging. En het moet klikken tussen jullie en ons. Dat is uiteindelijk ook gewoon heel belangrijk. Wij zijn alleen maar gebaad bij tevreden klanten, hoe makkelijk kan het zijn. Onze insteek is helder en als jouw interesse gewekt is dan hoef je alleen je navigatie nog maar in te stellen op Laag-Keppel. We ontmoeten jullie graag.
Lees je deze blog en valt je iets op wat vragen oproept? Ik hoor graag en sta open voor jouw reactie; info@ryans.nl.